torsdag 1 februari 2018

Presentation och uppstart!

Här kommer det allra första inlägget!


Det kommer att bli roligt att få läsa de bloggar som länkar sig hit!
Hoppas vi blir många :) 
Ni kan skriva om precis vad ni vill så länge det är en trädgårdsblogg.
När ni har klickat på länkknappen så skriv er bloggs namn där det står; Name 
så lär vi känna igen era bloggar snabbare!
Syftet är ju att vi ska samlas och få många att länka så glöm inte att sprida det bland era bloggvänner och länka gärna hit i ert blogginlägg.


Vi vill gärna att att vi, allihop, "bygger" sidan tillsammans så har ni tips och idéer om vad vi ska göra här, så skriv gärna det i kommentarsfältet.


Inläggen skrivs i jag-form trots att vi är flera men alltid: En i taget! 


Vecka 12: 

Vilken eländigt kall och sen start på våren det har varit.
Men nu börjar det bli hopp om att den kommer så sakteliga.

Men ljuset har kommit i varje fall och det känns gött!

Mina första frösådder börjar titta upp och jag håller tummarna att inte
de där sorgmyggorna och deras larver kommer och förstör dem

Vad gör ni just nu? Och har ni tips mot de eländiga flygfäna? 
Om ni vill kan ni lägga till denna bild som en länk. Länkbar i högermarginalen! 





 Varsågoda: Börja länka :)


6 kommentarer:

  1. Superkul att ha ett ställe att länka till :)
    Jag blir så himla trött på sorgmyggor så i år har jag faktiskt beställt Nemablom (nematoder) och hoppas att jag vinner kriget!

    //Veronica

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Fick tips om att kolla in här... Jo jag har några tips. Jag är redan ansluten till bloglovin och till Nordiske Havebloggere, http://nordiskehavebloggere.blogspot.se/. På båda sidorna dyker mina inlägg upp automatiskt utan någon mer åtgärd än att trycka publicera på bloggen. Det är nog en förutsättning om det här ska bli en stor mötesplats.

    Jag vill gärna veta vilka "Vi är några Trädgårdsbloggare som gått ihop och skapat Trädgårdsfägring." är innan jag länkar en massa.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  3. Kul initiativ, men jag undrar också vilka VI är. Kan vi få en presentation under Min profil.
    Jag har gjort två ingående inlägg om sorgmyggor tidigare. Det går bra att skriva in sorgmyggor i sökrutan hos mig. Det finns flera ganska effektiva sätt.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Skulle vara glad om det bara var sorgmyggor jag hade i växthuset! Där har jag MASSOR av bladlöss och så lite annat äckligt. Så nu väntar jag på våren så ALLT (utom vindreuvorna förstås) kan tas ut och besprutas. Har använt mig av biologiska saker och småkryp, men det fungerar bara en kort period.....
    Susie

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Ni som är ansvariga för sidan, något blev fel när jag länkade. Jag vill gärna att namnet på trädgården som heter Hagtorpet skall synas där i stället för mitt namn. Kan ni hjälpa till ? Det blev också en konstig fyrkant i anslutning till mitt namn som inte heller skall vara där.

    Hälsningar

    /Gunilla

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Låter trevligt, behövs lite inspiration och idéer från andra bloggar.
    Är gärna med. Maribels Garden
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera