fredag 13 juli 2018

TrädgårdsFägring Vecka 29

Tack för alla fina förslag av teman som vi kan blogga om i höst och vinter :) 

Nu är det dags för länklistan för den nya sommarveckan som heter: Tjugonio

Länkar ni första gången så skriv en kommentar om det så vi inte missar att lägga till er i Blogglistan!! 

Vecka 29

Det är verkligen en annorlunda sommar vi har. Så varmt vecka ut och vecka in,  och torrt!
Medelhavsvärme i stort sätt utan avbrott sedan i början av maj.
Visst är det skönt på många sätt men det för med sig mindre trevliga saker som vi alla är väl medvetna om.

Vi kan ju inte göra så något för att påverka vädrets makter men vi kan tänka på djur och insekter vi har omkring oss.
Ställa ut skålar med vatten så bin, humlor, igelkottar, ekorrar och fåglar kan dricka och bada i och hålla tummarna att det snart blir en "vanlig" sommar.

Såg i ett inlägg som var länkat till TrädgårdsFägring att man kan lägga glaskulor i ett fat med vatten för att insekterna ska kunna komma åt vattnet utan att riskera livet :D
Bra tips!
Och Vackert!

Varsågoda: Börja länka :) 

2 kommentarer:

  1. Jag har personligen inga problem med vilka som länkar upp vilken vecka, utan ser Trädgårdsfägring just som en länkplats för oss som bloggar om trädgård. Gott så, tycker jag. :) Vi har ju alla olika mycket i våra liv periodvis och det måste vi få ha utan dåliga samveten.
    Förslag på teman:
    Mitt största trädgårdsprojekt (hittills)
    Plantan jag inte visste att jag behövde
    Plantor som sprider sig (varningslista)
    Mina tips för fler smådjur och insekter i trädgården
    En trevlig överraskning
    Vatten i trädgården
    En trädgård att besöka
    Då och nu/Före och efter
    Spaljéer, pergolor, klätterstöd
    Min favoritsommarblomma
    Skuggtåligt/Torktåligt
    Träd/buskar jag inte vill vara utan

    Jag återkommer gärna med fler förslag om ni får idétorka... :) Välj, vraka och gör om som ni känner för.
    Kram till hela Trädgårdsfägrings-teamet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men så trevligt skrivet :) Det är just på det viset <3
      Lägger upp dina förslag i marginalen och det kommer bli riktigt roligt att blogga på alla era teman i midvintern för att tänka tillbaka till denna sommar och se framåt emot nästa när det är som mörkast :)

      Tack för kramen och en stor tillbaka!

      Radera