fredag 2 november 2018

TrädgårdsFägring Vecka 45

Då var det dags för länklistan för vecka 45

UPPDATERING: INKLINKZ SOM LEVERERAR SJÄLVA MÖJLIGHETEN ATT LÄNKA HAR FROM DENNA VECKA BÖRJAT MED REKLAM.  VI HAR TAGIT ETT BESLUT ATT BETALA FÖR ATT FÅ BORT REKLAMEN SÅ INOM NÅN DAG ELLER SÅ, SKA DET VARA SOM TIDIGARE IGEN :) 

Så har vi återigen gått tillbaka till normaltid.
Ljusare på morgnarna men mörkare på kvällarna.
Snö har det kommit och frosten har nog besökt de flesta av våra trädgårdar nu.
Och på tal om besök.
Förra veckan presenterade vi temat för den här veckan,
som är "En trädgård att besöka".

Som vanligt är temat helt frivilligt.
Vill ni inte köra på tema så länkar ni bara era inlägg som vanligt.

Länkar ni första gången så skriv en kommentar om det så vi inte missar att lägga till er i Blogglistan!


Vecka 45

Vi är nu inne i november, den månad som många tycker är tråkigast på hela året.

Men är det verkligen så?
Är den så himla trist och tråkig?

Varför inte bevisa motsatsen i temat för vecka 46 som är "Vackert i november"

Men först ska vi ta oss an denna veckas tema, "En trädgård att besöka"
Varsågoda: Börja länka :)


12 kommentarer:

  1. Nej, inte tråkig och trist. Höstfärgerna är fortfarande vackra och som odlare finns det massor att göra fortfarande.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Blev lite negativt överraskad av reklamen som dök upp så fort jag ville gå in och läsa en blogg. Måste det vara så?
    Fortsatt trevlig helg!
    Birgitta

    SvaraRadera
  3. Jag undrar också över samma sak som Birgitta. I går dök plötsligt reklam upp på skärmen, en bok som jag googlat på dagen före. Boken, "Sent på jorden" är skriven av DN´s kulturchef Björn Wiman och handlar om hur vår överkonsumtion resulterar i en förstörd miljö och en varmare planet.

    Reklam handlar alltid om att påverka vårt beteende, att öppna våra plånböcker och konsumera mera, om att skapa behov som vi inte är medvetna om förrän vi via reklamens budskap manipuleras till ett köpbeslut. Reklamen som dyker upp tvingas vi titta på i 5 sekunder så att produktplaceringen skall få ett ordentligt fäste. Sitter kanske bättre än Karlssons berömda klister..

    Att driva denna sida kräver nog en hel del, det förstår jag. Tid framförallt och kanske även en del kostnader. Om det är så skulle jag föredra att betala en slant istället för att bli tvingad till en reklamsnutt varje gång jag läser en blogg.

    Hälsningar
    /Gunilla

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Håller med de ovan, jag gillar inte heller reklamen, men är det så att InLinkz har lagt till reklam då detta är en gratisversion av programmet?
    Tack för att ni administrerar. /Marika

    SvaraRadera
  5. Tack för att ni gör det här som ni gör :) Men, som några skrivit redan... Kolla om de ändrat något för att sitta och vänta drygt 5 sekunder på varje blogg är väldigt frustrerande. Nu fortsätter jag läsandet via min egen sida istället.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  6. Har oxå reagerat på det och tillsammans så ska vi nog ta reda på vad som hänt.... vi har inte lagt till reklam på sidan men inklinkz verkar vilja sälja :(

    SvaraRadera
  7. Tack för informationen Veronica, nu verkar reklamen ha försvunnit. Får hoppas att det förblir så men det finns inget som är gratis, alla vill ha betalt på något sätt.

    /Gunilla

    SvaraRadera
  8. Nu har jag fått svar från Inklinkz. Detta är helt nytt och självklart för att de vill ha betalt. Inga stora belopp men förhoppningsvis så är ”problemet” åtgärdat snart :)

    Veronica

    SvaraRadera
  9. min blogg finns inte med på länk sidan åt höger fast jag gett min adress flera gånger, går det att ordna? www.devote.se/gardenpot

    SvaraRadera
    Svar
    1. okej, såg att man måste länke, nu har jag gjort det på min blogg.

      Radera
    2. Hej, vad märkligt att vi inte sett det!? Nu är den tillagd i varje fall och inte hade du behövt länka på din sida heller :D Men det är trevligt att du gjorde det.
      Roligt att du länkar till TrädgårdsFägring!

      Radera
  10. Hej alla i Team TrädgårdsFägring
    och tack för att ni tagit er tid till att undersöka varför reklamen dykt upp. Är gärna med och betalar så inte ni själva behöver stå för kostnaden.
    Uppskattar verkligen initiativet och tiden ni lägger ner.
    / Birgitta

    SvaraRadera